عجب!
دیروز (سه شنبه ۹ آبان) شرکت گوگل اعلام کرد شرکت JotSpot را خریده است. این شرکت به تولید نرم افزارهای Office مانند مثل صفحه گسترده ها و ویرایشگرهای متن مشغول بود. یک نشانه از جدی تر شدن نبرد بین مایکروسافت و گوگل. اما آنچه برای من یکی جالب است اطلاعاتی درباره این شرکت JotSpot است که فقط ۲۷ کارمند دارد، ۳ سال است تأسیس شده، موفق شده ۲۰۰۰ شرکت را قانع کند که از نرم افزارهایش استفاده کنند، ۳۰ هزار مشتری پرداختی و ۳۰۰ هزار مشتری رایگان دارد.
همیشه وقتی بحث استفاده از WebOffice می شد، مخالفان مسخره می کردند که چه شرکتی حاضر است اسنادش را روی سرور یک شرکت دیگر ذخیره کند. حالا می بینیم که مخالفان چقدر اشتباه می کرده اند.
یک نکته دیگر هم در این خبر خودنمایی می کند: چطور یک شرکت در عرض سه سال موفق می شود ۲۰۰۰ مشتری کلان پیدا کند؟ آن هم نه برای یک رقم خرده مثل شامپو و صابون و پفک! به نظر شما چه استراتژی بازاری اتخاذ کرده اند؟
تبلیغ آگهی رایگان در قالب تصویر
www.chaparist.com