آتش جام

ادبیات ، اجتماعی ، فلسفی

آتش جام

ادبیات ، اجتماعی ، فلسفی

دیدار

زندگی سرشار از لحظه هائی است که دوست داریم تموم نشن. لحظه هائی که چنان غرق لذتیم که فکر گذشتنشونو نمی کنیم. ولی لحظه ها می گذرن و ما از هم جدا میشیم : به امید دیدار فردا . ولی شاید فردائی وجود نداشته باشه . شاید من و تو دیگه فرصت دیدار پیدا نکنیم. شاید اگه بدونیم هر دیدار ممکنه آخرین دیدار باشه ، بیشتر قدر لحظاتش رو بدونیم . شاید یه جور دیگه بگذرونیمش. شاید آخرین خداحافظ رو ؛ اگه بدونیم که آخرینه ؛ اصلا به زبون نیاریم... لحظه ها می گذرن ، لحظه های پر از احساس ، با مرگ هماغوش میشن و ما تنها می مونیم .

روزی که زمان ایستاد

۸ اسفند سالروز مرگ استاد بزرگ و مسلم آواز ایران٬ استاد بنان بود. بنان در سال ۱۲۹۰ در تهران و در یک خانواده مرفه و اشرافی [مادرش برادرزاده ناصرالدین شاه بود] به دنیا آمد. اولین استاد بنان پدرش بود که اصول اولیه موسیقی را به او آموخت. بعد از مدت کوتاهی بنان به همراه خواهرش به محضر درس مرتضی نی داوود راه پیدا کردند. بنان موسیقی را بدون نت فراگرفت تا اینکه با روح الله خالقی آشنا شد. به دعوت خالقی بنان به نزد استاد صبا رفت و تحت تاثیر او و علینقی وزیری٬ موسیقی تئوریزه و کلاسیک را فراگرفت. دوره آشنایی بنان با صبا اوج شکوفایی او بود. برنامه هایی که در رادیو اجرا شد هنوز از ماندگارترین آثار موسیقی اصیل ایران است. در سال ۱۳۳۶ در اثر سانحه تصادف بنان چشم راست خود را از دست داد و به شدت افسرده شد. بنان به علت بیماری دستگاه گوارش در سال ۱۳۶۴ در بیمارستان ایران مهر به ابدیت پیوست. همسرش (پری) در روز مرگ بنان به احترام او تمام ساعت های خانه را برای همیشه از کار انداخت ...

ایستگاه خنده

- شهرام جزایری فرار کرد !

- کتاب گنجهای معنوی ۲ به بازار آمد !!

- گفته های استاد محمدرضا سرشار در حاشیه چاپ کتاب مهمش (راز شهرت صادق هدایت) که ادبیات ایران را تکان داد 
«... بوف کور اثری متوسط است... ولی جزو آثار خواندنی جا زده می شود...استعمارگر بزرگ و بنگاه سخن پراکنی‌اش بی بی سی تصمیم گرفتند او را مشهور کنند تا بعدها از او بهره برداری‌های خاص کنند... در زمان او نویسندگانی بودند که به شهرت وی نرسیدند... پیچیدگی‌های این اثر گاه ناشی از نقص بیان نویسنده است و انباشته کردن یک اثر از کُدهای تاریخی، جغرافیایی، روان شناختی و ادیان و مکاتب فلسفی ، کاری ادبی نیست... در هر اثر ادبی باید کلیدهایی کذاشته شود تا خواننده به رموز آن پی‌ببرد...نقدهایی که بر این اثر نوشته شده ادبی نبوده و...» !!!