آتش جام

ادبیات ، اجتماعی ، فلسفی

آتش جام

ادبیات ، اجتماعی ، فلسفی

وعده ، وعید ، سراب ، تبلیغات

خیلی وقت بود که حال نوشتن نداشتم. اما سفر محمود احمدی نژاد ،رییس دولت اسلامی، به قم و حرفهای جذابی که زد ، هی قلقلکم میده . مثلا گفته "اگر به یاد داشته باشید برای تصدی وزارت نفت چهار نفر را معرفی کردم؛ اولین نفر برادر حزب‌اللهی و ضد فسادی بود که علیه او شب‌نامه‌ها منتشر کردند. قرار بود برادری در وزارت نفت با فساد و مافیا مقابله کند، اما با شب‌نامه او را متهم به مافیا کردند"

نمیدونم یادتونه یا نه ، اما این "برادر حزب‌اللهی و ضد فساد" ، آقای صادق محصولی ، حامی بزرگ مالی ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، موقعی که برای وزارت نفت پیشنهاد شد خودش رو در مجلس این طور معرفی کرد : "از فرماندهان سپاه در زمان جنگ بودم که بعد از جنگ به کارهای ساختمانی . . .

ادامه مطلب ...

دایره زنگی

سال نو مبارک

فیلم های جشنواره فجر امسال، تا حد زیادی ناامید کننده بود و بهتر است به تماشای فیلم های خوبی بشینید که از سال گذشته در نوبت اکران هستند. یکی از این فیلم ها، دایره زنگی (اولین فیلم بلند پریسا بخت آور) است که تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنم.
بعد از گذشت سالها (شاید از زمان نمایش فیلم اجاره نشینها به بعد) طنزی اجتماعی به روانی و یکدستی این فیلم ندیده باشید. روایتی غیر خطی از زندگی افرادی که بهم گره خورده و مرتبط شده است. بازیهای روان از بازیگران حرفه ای، دکوپاژ بسیار خوب، فیلم نامه ای مناسب فضای فیلم، شوخی های مناسب و کارگردانی خوب، از نقاط قوت دایره زنگی است.

خوشبختانه با پافشاری پریسا بخت آور، به نظر می رسد چیزی از فیلم قربانی ممیزی نشده ولی چون در مملکت گل و بلبل هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد، هرچه سریعتر فیلم را ببینید.